thefooonovellller

Alla inlägg den 14 september 2013

Av The fooo - 14 september 2013 08:54

Kapitel 6

Förra kapitlet: En av tjejerna frågade
-Känner du The fooo? Jag kände hur alla började stirra på mig.
-Känner och känner kan jag väl inte säga men jag vet vilka det är. Sa jag och gick och satte mig längre bort och tjejerna följde såklart efter.
-Men varför följde du efter dom och pratade med dom? Nu stirrade alla på mig.
-Jo, för att....
---------------
Fortfarande Amandas perspektiv
Vad ska jag säga nu? Ska jag säga att jag och Ogge är ihop? Tänkte jag
-Jo,för att Felix är min storebror och Ogge är min pojkvän. Orden bara flög ut ur min mun. Jag ställde mig snabbt upp och började gå någon stans. Jag kunde inte gå hem för där skulle Felix vara. Jag gick och gick tills benen vart tunga.
Jag såg en bänk lite längre bort och jag gick och satte mig på den. Jag tog upp mobilen och såg att klockan redan var 21. Jag hade fått 20 sms från Felix,Ogge,Omar och Oscar. Jag tittade bara på Omar's. Han var ju ändå min bästa bästa vän. Jag ringde upp han.
-Hej, sa du med gråten i halsen
-Hej, vart fan är du? Vi har letat hela stan. Felix får snart panik.
-Det är en lång historia. Men jag sitter på en bänk vid Kungsträdgården. Kom hit ensam. Sa du och la på.

?30 minuter senare?
Omars perspektiv
Jag ser en människa sitta på en bänk där borta. Jag springer fram och kramar den bakifrån. Sen så hör jag någon skratta, det var Amanda. Jag tittar upp på personen och ser att det är en gammal tant.
-oj, gud förlåt sa jag och jag kände hur mina kinder vart röda.
Jag vänder mig om och ser Amanda komma springandes.

Amandas perspektiv
-Kom, vi går och sätter oss.
Ni gick och satte er på en bänk jag började berätta allt. Han kramade om dig.
-D/N det är inte så farligt. Du behöver inte vara ledsen. Kom sa Omar och drog med dig.
-Hallå vart ska vi? Frågade jag
-Vi ska bara vara ensam och så ska jag göra dig glad.
Ni gick och ni gick tills sist så kom ni fram till Omars hotell.
------------
Kort kapitel jag vet men ska åka och träffa killarna idag men det kanske kommer upp ett imorgon om jag har tid kram Jessica<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en 14 årig flicka som är helt galen i The fooo. Speciellt Oscar Molander & Omar Rudberg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra längre kapitel?
 Ja!
 Det är lagom som det är.
 Du kan göra lite mer.
 Mindre.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards