thefooonovellller

Alla inlägg den 1 september 2013

Av The fooo - 1 september 2013 19:53

Felix petade på mig och jag vaknade upp ur drömmen.

-Eyy,mannen....varför stirrar du på min syster? frågade Felix.

---------------------------------------------------------------------

Fortfarande Ogges perspektiv

-Din syster? frågade jag och stirrade på Felix. När fick du en syster?

-För ungefär tretton år sedan. Svarade Felix och vände huvudet mot tv och startade ett nytt spel.

-Eyy, varför har du inte sagt att du har haft en syster? frågade jag och pausade spelet.

- För att jag ville inte att någon av er skulle haffa henne och sen såra henne. sa han och tittade ner.



Amandas perspektiv

Jag sprang in på mitt rum och la mig under mitt rosa täcke och jag kände hur röd jag var om kinnderna. Han var så snygg. Vem är han? Jag låg under täcket och tänkte, medans öppnas min dörr och in kommer Felix och den där killen som satt i Felix rum. Nej, tänkte jag. Fyfan vad pinsamt. Felix hoppade upp i sängen och skakade mig.

-VI SKA GÅ NU. DU FÅR INTE SOVA. Skrek Felix i mitt öra.

-JAG ÄR VAKEN, skrek jag tillbaka och satte mig upp.

Felix hoppade till och trillade ner ifrån sängen och låg och gapskratta. 

Ogge´s perspektiv

Varför va Felix syster så snygg? Hennes skratt ska vi inte prata om, och jag ska vara med henne en hel dag. Måste börja göra så hon ser att jag är intresserad.

-Eyy, Omar och Oscar är snart utanför ska vi dra eller? frågade jag och tittade på Felix.

Vi gick ner till hallen och satte på oss våra skor och gick ut till mopederna och då sa Amanda.

-Ogge, får jag åka med dig?

-Klart du får sa jag och skrattade till lite. Hon ville åka bakom mig och hålla om mig. 

Vi hörde en moppe komma och det var ju såklart Oscar och Omar. Dom hoppade av och gick fram till mig och gjorde en bro fist och sen gjorde dom det på Felix. När han kom till Amanda så sträckte han fram sin hand och sa Oscar.
-Amanda, Felix lillasyster. Sa hon och skakade. 
-lillasyster? Detta har du inte sagt Felix. Sa Oscar och stirrade på Felix. 
-Eeh, nej! Det har jag nog Inte. Sa han och man såg att han va obekväm i situationen. 
-Det är en annan historia.  Sa jag och man såg hur han lättnade.
-Okej, vi tar det en annan dag då, sa Oscar och små skrattade. Vart ska vi? Frågade han? 
-Vi kan väl dra hem till mig och se film? Frågade jag och tittade på Amanda. 
-Sure, sa Amanda och började sätta på sig hjälmen hon hade fått av Felix för 100 år sen.
-Vi gör väl som tjejen då, sa Omar och skrattade. 
Alla satte på sig sina hjälmar och startade alla sina mopeder.
----------------
Jätte tråkigt kapitel jag vet. Men det går inte att lägga in så mycket drama. Hahah! Ett nytt kommer upp imorgon tror jag! Men vi får se. 
Skulle vara jätte kul om ni kunde sprida och komentera! Skulle betyda mycket.
Kram Jessica

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en 14 årig flicka som är helt galen i The fooo. Speciellt Oscar Molander & Omar Rudberg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra längre kapitel?
 Ja!
 Det är lagom som det är.
 Du kan göra lite mer.
 Mindre.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards