thefooonovellller

Alla inlägg under augusti 2013

Av The fooo - 31 augusti 2013 21:57

Amandas perspektiv

 

Jag vaknade av att min väckarklocka ringde. Jag tryckte på snooze och vände mig om. Tre senare hade jag somnat om.
Felix kom inrusande i mitt rum och hoppade på mig och skrek 
-Amanda, det är dax att gå upp om du ska med ut med grabbsen.  
-Vad är klockan? frågade jag sömnigt.
-Tolv, så om du ska med oss ut så får du ta och gå upp. Han ställde sig upp och gick till sitt rum. Kan inte fatta hur mycket jag har saknat min bror efter två år i Usa med papppa.
Min mamma och pappa skilde sig för två år sedan och pappa fick ett jobb i USA. Så jag och han flyttade dit utan min storebror Felix och mamma, och jag har inte varit hemma sedan flytten så jag förstår att han är hypad av att få se mig igen. För skype räker inte tycker vi.
Jag gick upp och gick fram till min garderob och tittade en stund. Sedan tog jag ett par ljusa jeans och en stor grå munkis tröja och gick ner till köket där mamma och hennes nya man Gustav satt och läste var sin tidning och drack kaffe. 
"Godmorgon, sa jag och båda tittade upp från varsin tidning. 
-Godmorgon sömntutta, sa mamma och små skrattade lite.
Jag gick till kylen och tog fram mjölken och hällde upp det i ett glas.
Sedan gick jag upp till mitt rum för att borsta mitt bruna toviga hår. När allt va utträtt så satte jag bara på lite mascara för att köra den naturliga looken. 
Jag tittade mig en sista gång i spegeln och sprang sedan in i Felix rum och skrek
-SOVER DU ELLER?
Där inne satt han och spelade med en kompis. När kom han hit? Jag kände hur mina kinder började bli röda och jag gick ut.    

 

Ogges perspektiv


Jag och Felix satt och spelade och helt random kom det en tjej inspringande och skrek. Jag vart chockad och tappade kontrollen så Felix vann spelet. Jag kunde inte släppa ögenen på tjejen. Hon var så fin i sitt långa mörka hår och perfekta kropp. Felix petade på mig och jag vaknade upp ur drömmen.

-Eyy mannen....varför stirrar du på syster, frågade Felix och kom på att nu måste han säga allt.

 

 

____________
Jätte konstigt och kort kapitel jag vet. Men det är jätte svårt att börja en novell. Men jag hoppas ni tyckte om den och glöm inte att sprida ut den!

Kram Jessica

Av The fooo - 31 augusti 2013 02:30

Hej!
Jag tänkte prova på det här med noveller. Eftersom jag älskar att skriva. Och speciellt The fooo! Min novell kommer att heta "This is us and someone else". Novellen kommer handla om hat, svek, tårar och kärlek. Typ som ett vanligt tonårsliv. Okej nu ska jag börja.

Novellen handlar om Amanda som flyttar med sin pappa till Usa efter att hennes föräldrar har skilt sig! Amanda behöver lämna allt hemma, mamma, kompisar och inte minst hennes storebror Felix som hon älskar över allt annat på jorden. Men det Amanda inte vet om är att Felix är med i ett band med tre snygga killar. Var av en blir hon ihop med. Och då händer det saker. Mer får ni se när jag börjar skriva.

Personsspaning
Amanda
Amanda är en tretton snart fjorton åring tjej som lever ungefär som alla andra tjejer i Usa. Amanda är en ganska lång tjej med brunt hår och blågröna ögon. Hon liknar sin pappa jätte mycket medans Felix deras mamma.
Amanda ser mycket äldre ut än vad hon är. Efter som hennes längd och mognad. Hon är jätte snäll och sätter alla före sig själv. Hon gillar skate stilen och därför påminner hennes stil om den.

Felix
Felix är en femton årig kille som har ett band med tre av hans bästa vänner som en kille satt ihop. Bandet kallar sig för The fooo och har varit förhand åt Justin Bieber. Felix har inte berättat för Amanda om dom eftersom han vet att någon av dom kommer ragga på henne och vill inte göra henne ledsen. Jag tror ni vet det mesta om Felix men han är jätte snäll och försöker hjälpa andra så gått det går.

Och resten av killarna vet ni!
Hoppas ni kommer gilla min novell och sprida den vidare.
Det kommer ungefär komma upp ett inlägg per dag men jag kan inte säga bu eller bä. Men imorgon kommer första delen upp!
Bilden är på Amanda så ni vet. (Jag vet inte vem det är på bilden så förlåt om det är du. Du kan skriva någon stans om du vill att jag ska ta bort den)
Kram Jessica <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en 14 årig flicka som är helt galen i The fooo. Speciellt Oscar Molander & Omar Rudberg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra längre kapitel?
 Ja!
 Det är lagom som det är.
 Du kan göra lite mer.
 Mindre.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards