thefooonovellller

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

Novell handling och personspaning

Av The fooo - 31 augusti 2013 02:30

Hej!
Jag tänkte prova på det här med noveller. Eftersom jag älskar att skriva. Och speciellt The fooo! Min novell kommer att heta "This is us and someone else". Novellen kommer handla om hat, svek, tårar och kärlek. Typ som ett vanligt tonårsliv. Okej nu ska jag börja.

Novellen handlar om Amanda som flyttar med sin pappa till Usa efter att hennes föräldrar har skilt sig! Amanda behöver lämna allt hemma, mamma, kompisar och inte minst hennes storebror Felix som hon älskar över allt annat på jorden. Men det Amanda inte vet om är att Felix är med i ett band med tre snygga killar. Var av en blir hon ihop med. Och då händer det saker. Mer får ni se när jag börjar skriva.

Personsspaning
Amanda
Amanda är en tretton snart fjorton åring tjej som lever ungefär som alla andra tjejer i Usa. Amanda är en ganska lång tjej med brunt hår och blågröna ögon. Hon liknar sin pappa jätte mycket medans Felix deras mamma.
Amanda ser mycket äldre ut än vad hon är. Efter som hennes längd och mognad. Hon är jätte snäll och sätter alla före sig själv. Hon gillar skate stilen och därför påminner hennes stil om den.

Felix
Felix är en femton årig kille som har ett band med tre av hans bästa vänner som en kille satt ihop. Bandet kallar sig för The fooo och har varit förhand åt Justin Bieber. Felix har inte berättat för Amanda om dom eftersom han vet att någon av dom kommer ragga på henne och vill inte göra henne ledsen. Jag tror ni vet det mesta om Felix men han är jätte snäll och försöker hjälpa andra så gått det går.

Och resten av killarna vet ni!
Hoppas ni kommer gilla min novell och sprida den vidare.
Det kommer ungefär komma upp ett inlägg per dag men jag kan inte säga bu eller bä. Men imorgon kommer första delen upp!
Bilden är på Amanda så ni vet. (Jag vet inte vem det är på bilden så förlåt om det är du. Du kan skriva någon stans om du vill att jag ska ta bort den)
Kram Jessica <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av The fooo - 14 september 2013 08:54

Kapitel 6 Förra kapitlet: En av tjejerna frågade -Känner du The fooo? Jag kände hur alla började stirra på mig. -Känner och känner kan jag väl inte säga men jag vet vilka det är. Sa jag och gick och satte mig längre bort och tjejerna följde såkl...

Av The fooo - 12 september 2013 22:03

Kap 5 Förra kapitlet:Jag skrattade så mycket att jag hamnade på golvet. Oscar och Felix sprang upp och hittade mig där med två skräckslagna människor. --------------------------- Felix perspektiv Eyy, vad händer här? Frågade jag och stirrade p...

Av The fooo - 11 september 2013 22:30

Förlåt förlåt förlåt. Har haft så sjukt mycket i skolan att ta igen att jag inte har haft någon tid att göra ett kapitel. Men imorgon kommer det ett. Jag lovar...

Av The fooo - 4 september 2013 17:48

Fortfarande Amandas perspektiv Han gick inte i ett rum med en stor säng i hörnet, en tv på väggen och massa spel i en hylla. Man såg att det var en kille som bodde här. Han gick fram till garderoben och tog fram en blå tröja och kastade den på mig...

Av The fooo - 2 september 2013 21:53

-vi gör väl som tjejen säger då, sa Omar och skrattade. Alla satte på sig sina hjälmar och startade sina mopeder. - - - - - - - - - - - Amandas perspektiv Det var jätte mysigt att sitta bakom Ogge. Han var jätte mysig att hålla om och jag älska...

Presentation


Hej! Jag är en 14 årig flicka som är helt galen i The fooo. Speciellt Oscar Molander & Omar Rudberg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra längre kapitel?
 Ja!
 Det är lagom som det är.
 Du kan göra lite mer.
 Mindre.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards