thefooonovellller

Alla inlägg den 2 september 2013

Av The fooo - 2 september 2013 21:53

-vi gör väl som tjejen säger då, sa Omar och skrattade. Alla satte på sig sina hjälmar och startade sina mopeder.
- - - - - - - - - - -
Amandas perspektiv

Det var jätte mysigt att sitta bakom Ogge. Han var jätte mysig att hålla om och jag älskar fart.
Efter 15 minuter så var vi framme hos Ogge. Han bodde i ett vitt stort hus med massa fönster i. Vi gick upp till dörren och gick in. Hallen var jätte stor och vi tog av oss våra skor och gick in till vardagsrummet.
-Okej, vad vill ni se för film? Frågade Ogge och tittade på oss alla.
-Någon läskig, sa Oscar och log.
Ogge såg att jag stirrade och han gick fram och viskade i mitt öra
-Det är ingen fara. Du kan hålla min hand.
Han gick fram till en hylla med massa filmer och tog någon film som såg läskig ut. Oscar och Omar gick ut i köket och hämtade läsk och chips. Man såg att dom hade varit här förut, för dom hittade allt. Jag gick och satte mig i mitten i den stora vita soffan och Ogge kom och satte sig vid kanten. Oscar och Omar kommer till vardagsrummet med massa gott och Ogge började filmen. Jag blev rädd och la mitt huvud mot hans hals och han viskar i mitt öra
-Det är inte så farligt.
Jag tittar upp igen och så kommer något upp så skriker jag till och gömmer mig. Sen tittar jag runt och alla sover förutom jag och Ogge. Filmen slutar och vi sitter och snackar.
-Så, vad gillar du att göra? Frågade Ogge mig.
-Dansa, sjunga rita och bara vara med kompisar. Själv då? Frågade jag
-Hahha, typ samma. Dansa,sjunga och vara med kompisar. Sa han och skrattade.
Vi satt tysta en stund innan han kom närmare mig. Jag tittade på hans läppar och sedan in i hans ögon. Hans ögon va så fina. Kunnde inte sluta titta. Till sist var han jätte nära mig och jag tittade ner på hans läppar och han kysste mig. Jag bevarade kyssen och vi avslutade den. Jag tittade in i hans ögon och han tittade på mig.
-Du är en riktigt bra kyssare sa han och skrattade till.
-Du är inte så dum du heller ja jag och tittade bort mot Felix och Omar. Alla låg på varandra och sov, det var så gulligt så jag var tvungen att ta upp min mobil och ta ett foto. Jag såg en filt ligga där så jag tog den och la över dom. Sen tittade jag på mobilen och hade 10 missade samtal och två sms från mamma. Jag skrev att jag och Felix sov hos Ogge och hon behövde inte vara orolig för mig för Felix såg till mig. Sen gick jag och ogge upp till hans rum.
---------
Vet att jag suger på att skriva noveller men fick en svenskabok idag där det stod hur noveller ska vara så ska sitta och plugga lite sen så det blir bra.
Kram Jessica?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en 14 årig flicka som är helt galen i The fooo. Speciellt Oscar Molander & Omar Rudberg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra längre kapitel?
 Ja!
 Det är lagom som det är.
 Du kan göra lite mer.
 Mindre.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards